Uw kind op basisschool de Windkanter

Aanmelden

Kinderen mogen vanaf de geboorte aangemeld worden. Dit geldt ook voor broertjes en zusjes van kinderen die reeds bij ons op school zitten. Broertjes en zusjes van kinderen die al geplaatst zijn krijgen altijd een plek.
Ouders melden hun kind schriftelijk aan bij school. Dit kan doormiddel van het aanmeldingsformulier. Een aanmelding is afgerond als het volledig ingevulde en ondertekend formulier op school is ontvangen en u per mail een bevestiging heeft ontvangen. U kunt het formulier via de post versturen of mailen naar aanmeldingen@dewindkanter.nl.

Aanmelden zij-instromer

Bij zij-instroom (kinderen die al op een andere basisschool zitten) werken wij volgens een bepaald beleid. Dit beleid houdt in: bij plaatsingsmogelijkheid hebben wij eerst een intakegesprek/kennismakingsgesprek met de ouder(s) van de leerling. Daarna nemen wij contact op met de school van herkomst voor meer informatie over het kind. Pas nadat we de informatie van ouder(s) en de informatie van de school samen hebben gevoegd, nemen wij een besluit om het kind wel of niet te plaatsten.
Dit alles doen wij om ervoor te zorgen dat het kind dat onderwijs krijgt wat het kind nodig heeft. Dit alles om (nieuwe) teleurstellingen te voorkomen.

Voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek/kennismakingsgesprek in verband met een mogelijke overstap naar de Windkanter, ontvangen we graag een mail op ib@dewindkanter.nl

Samenwerkende partijen